Kolejne wtorkowe podsumowanie tygodnia w lotnictwie. Dużo się działo i niestety nie wszystkie informacje są dobre dla nas, pasażerów. Szczególnie niepokojące są informacje z USA dotyczące planów rozszerzenia zakazu wnoszenia elektroniki na pokłady samolotów lecących do USA o kraje europejskie. Jak co tydzień zapraszam do komentowania i lektury!

Kolejne kłopoty z silnikami w nowych samolotachlink

Tym razem dotknęły najnowszy produkt Boeinga B737MAX. Problemy dotyczą silników CFM i póki co nie zostały one rozwiązane. Komunikaty są dość lakoniczne i mówią o tym, że wiadomo co jest nie tak, ale nie do końca jest jasne jak to usunąć, a poza tym to trzeba jeszcze przeprowadzić finalne inspekcje. Na razie jedyne co się udało to poderwać kilka B737MAX, których silniki nie mają uszkodzonych części.




Zakaz wnoszenia elektroniki obejmie także Europę?link

Amerykańska administracja jest bardzo zdeterminowana do rozszerzenia zakazu wnoszenie elektroniki na pokłady samolotów lecących do USA również z Europy. W pewnym momencie wydawało się, że po prostu ogłosi nowe przepisy, ale na szczęście postanowili się skonsultować z przedstawicielami m.in. Komisji Europejskiej. Nie do końca wiadomo jakie są efekty tych rozmów, oprócz tego, że analizom ma zostać poddany sposób przewożenia zebranej elektroniki w luku bagażowym. Szczególnie chodzi o ryzyko samozapłonu baterii laptopów. Eksperci podkreślają, że wprowadzenie zakazu w Europie może wprowadzić chaos na lotniskach i istotnie obniżyć ruch do USA, postulują bardziej dokładne kontrole.

źródło: thepointsguy.com

Więcej o tym jak radzą sobie najbogatsze linie z Bliskiego Wschodu z zakazem – link

LOT odebrał już dwa B737-800NGlink

Dwa samoloty już są zarejestrowane na polskich znakach i wchodzą do siatki połączeń. Oferują 186 miejsc. Samoloty mają około 10 lat i są po pełnym remoncie wnętrz, które są takie same jak w posiadanych przez LOT wcześniej B737-400. Jeszcze w tym roku do floty dołączyć ma nowy B737MAX, a już za kilka tygodni dwa nowe Dreamlinery.

Powitajcie naszego drugiego Boeinga 737-800 NG! 🛬👏

Posted by LOT Polish Airlines on Sonntag, 14. Mai 2017

Zysk Emirates spadł po raz pierwszy w historiilink

Spadek ten był niestety drastyczny, aż o 83%. Emirates ma specyficzny rok finansowy od kwietnia do końca marca. Tak słaby wynik jest w dużej mierze efektem zdarzeń niezależnych od linii. Ataków terrorystycznych w Europie i Turcji, restrykcji wizowych w USA oraz wprowadzenia zakazu wnoszenia elektroniki na pokłady samolotów lecących do USA. Ostatnie dwie przyczyny będą jeszcze bardziej obciążały wynik tegoroczny. Słabe wyniki zmusiły Emirates do dużych cięć siatki połączeń do USA, aż o 20% od maja.

Więcej o tym jak działania Administracji USA wpłynęły na cięcia połączeń Emirates – link

Lufthansa przejmie Air Berlin, jest tylko jedno alelink

Niemiecki przewoźnik oczekuje, że mniejszościowy udziałowiec Air Berlin czyli Etihad pokryje zadłużenie linii. Inaczej mówiąc Lufthansa przejmie nieobciążonego długami przewoźnika. Wygląda to na wykorzystanie sytuacji i stosunkowo tanie przejęcie floty, która finalnie trafi do Eurowings (będącego częścią Grupy Lufthansa). Ten tani przewoźnik potrzebuje nowych samolotów, żeby móc konkurować i bronić niemieckiego rynku przed ekspansją Ryanaira.




Alaska Airlines oferuje klientom swoiste becikowelink

Nowa propozycja dla młodych rodziców. Jeżeli ze względu na narodziny dziecka liczba Twoich podróży spadnie przez co grozi Ci utrata statusu w programie lojalnościowym, Alaska Airlines przedłuży jego ważność o kolejny rok. Warto dodać, że utrzymanie statusu zazwyczaj wymaga naprawdę wielu podróży w ciągu roku. Przewoźnik zrobił też świetny filmik promujący swoje becikowe:

 

 

Share: