Zbliża się szczyt sezonu przewozowego w liniach lotniczych i od razu widać spadek nowych wiadomości. Wszyscy skupieni na wdrożeniu zaplanowanych zmian, nowych samolotów i pierwszych przelotach na nowych trasach. Miniony tydzień przyniósł jednak kilka ważnych i dobrych informacji, m.in. transfery w Ryanair i brak zakazu wnoszenia elektroniki w rejsach do USA z Europy. Zapraszam do lektury wtorkowych wiadomości!




Ryanair uruchomił pierwsze rejsy z transferamilink

17 maja 2017 – ta data może być początkiem dużych zmian na europejskim niebie. Ryanair uruchomił możliwość przesiadania się między rejsami przewoźnika w porcie lotniczym Rzym-Fumicino. Dzięki temu pasażerowie nie muszą nosić swoich walizek w trakcie tranzytu i mają pełne prawa oraz ochronę związaną z ewentualnymi nieregularnościami. To raczej nie przypadek, że debiut tego produktu ma miejsce we Włoszech, szczególnie biorąc pod uwagę kłopoty Alitalii. Wkrótce przesiadki będą dostępne w kolejnych portach, w Polsce przede wszystkim w Krakowie i jeżeli operacyjnie będzie to wykonalne w Modlinie.

źródło: Ryanair.com

O rewolucji, którą szykują tanie linie więcej również na blogu – link

Nie będzie zakazu wnoszenia laptopów w rejsach do USA z Europylink

Wielka ulga! Dobrze, że Administracja USA po spotkaniach z przedstawicielami Komisji Europejskiej wycofała się z tego pomysłu. Tym bardziej, że wszelkie analizy ekspertów pokazują negatywny wpływ na bezpieczeństwo związany z zakazem wnoszenia elektroniki na pokłady samolotów. Niebezpieczne są bowiem zgromadzone w jednym miejscu baterie od wielu urządzeń. Póki co zakazu nie będzie, lakonicznie zapowiedziano „inne środki”, być może będą to bardziej restrykcyjne kontrole. Co jednak istotne zakaz wnoszenia elektroniki w rejsach z Bliskiego Wschodu nadal pozostaje w mocy co najmniej do października.

źródło: qatar.com

Więcej o tym jak działa zakaz wnoszenia elektroniki na pokłady w praktyce – link

Chcieli zmniejszyć samolot pod wymagania linii, a ta wybrała… większylink

To jeden z najbardziej kuriozalnych przykładów rywalizacji między producentami samolotów. Linia United planowała zakup znacznej liczby nowych samolotów mających mniej niż 100 miejsc. Kanadyjski Bombardier zaproponował, że przygotuje specjalną pomniejszoną wersję swojego samolotu CS100-Lite, który oryginalnie oferuje 108-130 miejsc. Do wyścigu o kontrakt stanął również brazylijski Embraer oferując E190. Wszystkich ograł jednak Boeing, który przekonał United do zakupu znacznie większych samolotów B7370-700, po znacząco obniżonej cenie. Równocześnie Bombardier został pozwany przez Boeinga o stosowanie dumpingu cenowego, dzięki któremu uzyskał swoje rekordowe zamówienie od Delta Airlines na 75 maszyn serii C.

Iran Air odebrał pierwsze samoloty ATR72-600link

Irański przewoźnik jest jednym z najszybciej rosnących na świecie, oczywiście nadrabia zaległości. Dlatego odebrał od razu cztery maszyny ATR72-60. Dzięki nim linia ma w planach uruchomić nowe połączenia wewnętrzne, aby dowozić pasażerów do swojego HUBu w Teheranie. Iran Air ma obecnie zamówionych ponad 100 samolotów zarówno do Airbusa jak i od Boeinga.




Pierwszy B737 MAX odebrany przez Malindo Airlink

Mimo problemów z silnikami pierwszy Boeing B737MAX8 został dostarczony w terminie. Pierwszym odbiorcą malezyjska linia Malindo Air, która w między czasie zmieniła nazwę na Batik Air Malaysia

Poniżej pełna lista klientów, którzy odbiorą MAXy w 2017 roku. Jest na niej również LOT.

źródło: boeing.com

Share: