W tym tygodniu dla odmiany dużo nowości w LOT. No i czy to się nam podoba czy nie trudno jest się uwolnić od tanich linii, w tym szczególnie od Ryanaira i Norwegiana. Przy okazji zachęcam do przeczytania wpisu o tym jak działa model budżetowego przewoźnika –link. A tymczasem zapraszam do lektury najnowszych wiadomości.

Nowe połączenia LOTlink W minionym tygodniu LOT uruchomił połączenie z Warszawy do Astany w Kazachstanie. Trasa wystartowała z 3-tygodniowym opóźnieniem wynikającym z problemów z odbiorem Boeingów B737-800NG niezbędnych do jej obsługi. Najważniejsze że wszystko ruszyło i cztery razy w tygodniu można bezpośrednio polecieć do Astany. Po raz kolejny LOT wrócił m trasę do Stuttgartu. Także można się wybrać na mecz Bundesligi i miejscowego klubu VFG Stuttgart, którym gra Marcin Kamiński. Nocne LOTy na Ukrainęlink Po Poznaniu również Bydgoszcz będzie miała nocne połączenie z Lwowem na Ukrainie. Trasę dwa razy w tygodniu obsłuży maszyna, która do tej pory nocowała we Lwowie. Od sierpnia zamiast stać na płycie wykona dodatkową rotację do Polski. Co ciekawe Bydgoszcz nie zyska dzięki temu połączenia z Warszawą i zostanie jedynym polskim miastem, do którego LOTem można przybyć tylko z zagranicy.

Awaria systemów IT British Airways to wina dostawcy?link Nie milkną echa awarii  systemów IT w British Airways. Podawaną przyczyną problemów było wyłączenie prądu w jednym z data center, jego obsługą i administracją zajmowała się renomowana firma CBRE. Jeśli to się potwierdzi BA będzie miał duże szanse na uzyskanie odszkodowania które pozwoli pokryć rekompensaty dla pasażerów. Finansowo może to pomóc przewoźnikowi, ale wizerunkowa porażka związana z obsługą szybko nie zostanie zapamiętana. Niestety wątpliwe by którakolwiek linia była w stanie poradzić sobie z obsługą skutków takiej awarii. Kilkadziesiąt tysięcy pasażerów i brak systemu, w którym są wszystkie informacje. Nieunikniona katastrofa.

Źródło: The Guardian

Do wyścigu producentów samolotów próbują dołączyć Rosjanielink Właśnie swoje pierwsze starty zaliczył samolot Irkut MC-21, który ma konkurować z Boeingami B737 i Airbusami A320. Specyfikacja wygląda imponująco, ale ze względu na kraj produkcji będzie raczej konkurować z chińskim COMAC C919. Jest tylko jeden problem, chińskie linie mogą zapewnić popyt na odpowiednim poziomie na ten samolot, a rosyjskie na MC-21 raczej nie. Zdają sobie chyba z tego sprawę i Rosjanie, bo kolejny nowy samolot tym razem szerokokadłubowy zamierzają zbudować i produkować razem z Chińczykami.

Źródło: Money.cnn.com

Ryanaira kolejny rok z imponującymi wynikamilink1 link2 Ponad 5,5 miliarda PLN zysku netto osiągnął Ryanair w ostatnim roku finansowym (rozlicza się marzec-kwiecień). To więcej niż suma przychodów LOT. To tylko wynik netto, czyli wskaźnik który w branży lotniczej nie jest kluczowy, ale daje do myślenia. Dla pasażerów ważniejsze jest jednak to, że Ryanair redukcję kosztów przekłada na obniżanie cen biletów. Jest też gorsza wiadomość przewoźnik planuje zwiększyć przychody z usług dodatkowych, jest w tej kategorii wyraźnie słabszy od Wizzaira. Widać już pierwsze działania. Automatyczne przydzielanie miejsc przestało nie posadzi koło siebie dwóch pasażerów, którzy kupili bilety w ramach jednej rezerwacji, ale wybór miejsca kupiła tylko jedna. Teraz celowo przerzuci drugą osobę w inną część samolotu, żeby także kupiła usługę wybór miejsca.

Norwegian z Rzymu do USAlink Norweski tani przewoźnik ogłosił uruchomienie połączeń do USA z Rzymu. To kolejna baza wypadowa Norwegów w Europie. Lotnisko w Rzymie może stać się kolejnym portem, w którym możliwa będzie przesiadka z Ryanaira na Norwegian. Do tej pory takie plany dotyczyły Dublina i Londynu-Gatwick. Póki co w stolicy Włoch Irlandczycy zainaugurowali transfery między własnymi rejsami. Wybór portu nie jest raczej przypadkowy. Przewoźnicy chcą wykorzystać trudną sytuację Alitalii, a być może nawet uniemożliwić skuteczną restrukturyzację.

Źródło: norwegian.com

Więcej o tym jaką rewolucją będą transfery z Ryanair na Norwegia można znaleźć tutaj – link

Share: