Kusiło mnie strasznie, żeby wysłać wszystko zgodnie z planem we wtorek, ale długi weekend to ma być wypoczynek bez komórki i komputera. Tym bardziej, że kilka dobrych informacji i zdarzeń miało miejsce w minionym tygodniu. Szkoda żeby kogoś ominęło!

LOT wraca do Newarklink

Po pięciu latach przerwy LOT powrócił na lotnisko w Nowym Jorku – Newark. Do sierpnia będzie latał 4 razy w tygodniu, a potem 5 razy. To połączenie do końca lipca wyjątkowo nie będzie obsługiwane przez Boeingi 787 Dreamliner, a przez Boeinga 767. Samolot ten jest wynajęty przez LOT do czasu dostawy kolejnych Dreamlinerów (7. i 8. maszyny). Na szczęście ten B767 jest odnowiony i ma bardzo zbliżony produkt pokładowy do B787, ale nie ma na pokładzie klasy ekonomicznej premium, a tylko ekonomiczna i biznes.

źródło: lot.com

Afera z overbookingiem w United może wyjść pasażerom na dobrelink 

Nie tylko pasażerom United! Linie Southwest ogłosiły, że rezygnują z procedury overbookingu. Wcześniej inna linia z USA, West Jet również chwaliła się, że nie sprzedają więcej biletów niż miejsc. Żeby nie było za różowo to wcale nie oznacza, że wszyscy zawsze się mieszczą. W West Jet w zeszłym roku ponad 3 tysiące osób się nie zabrało, a klientów mają ponad 30 milionów.




LOT uruchomi bezpośrednie połączenie z Poznania do Lwowalink

Pierwszy rejs 23 czerwca, ale w minionym tygodniu LOT uruchomił sprzedaż biletów z bardzo dobrymi cenami. Przelot w obie strony kosztuje od 219 PLN. Połączenie obsłuży Bombardier Q400, rejsy będą odbywać się dwa razy w tygodniu według poniższego rozkładu.

źródło:lot.com

Rozbudowa Modlina zacznie się za pół roku i potrwa dwa i pół rokulink

To wbrew pozorom bardzo zła informacja, bo ponad 3 lata trzeba będzie poczekać na rozbudowaną część odlotów. To oznacza, że jedyny przewoźnik w tym porcie, czyli Ryanair, przestanie otwierać nowe połączenia co najmniej do tego czasu. Ostatnich nowości można się spodziewać od sezonu zimowego 2017/18, później ze względu na brak przepustowości wielkich zmian nie będzie. To będzie tylko jeden etap rozbudowy, pozostałe takie jak przyloty, stacja kolejowa i hotel w niezdefiniowanej przyszłości.

źródło: modlinairport.com

Upadłość Alitalii tym razem naprawdę bliskolink

W poprzednim tygodniu pracownicy odrzucili plan restrukturyzacji. To oznacza, że trafi on do kosza a razem z nim propozycja dokapitalizowania przez akcjonariuszy, w tym Etihad. W tym tygodniu nadzór nad włoską linią przejął rząd, na razie pożyczy jej 600 milionów Euro. To jednak nie będzie raczej szczęśliwy finał tej telenoweli. Nadzorujący w imieniu rządu może albo przeprowadzić restrukturyzację, a na to nie zgadza się załoga, albo ogłosić bankructwo. Na wszystko czujnie będzie patrzeć Komisja Europejska, bo Alitalia już korzystała z pomocy publicznej. Dużo niewiadomych, jedyną pewną rzeczą wydaje się wycofanie Etihadu.




A to że nie musiało się tak skończyć pokazuje Delta, która 10 lat temu była bankrutem, a od 5 lat jest w gronie pięciu najbardziej dochodowych linii na świecie – link

Mam nadzieję, że wiadomości mimo opóźnienia dadzą radę! Zapraszam do komentowania i udostępniania! Miłej lektury!

 

Share: